Výrobce hry: ASCARON entertainment
Názvy her:Sacred
Sacred Gold
Sacred Underworld
Sacred 2 Fallen Angel
Styl hry:RPG
O hře:
Hra Sacred je akční RPG, stylově podobná hře Diablo, kterou měla, dle tvrzení jejích tvůrců při jejím uvedení na trh, sesadit z pomyslného trůnu krále tohoto druhu her. Jestli se jí to podařilo, posuďte při jejím hraní sami. Každopádně, jestli se jí to podařilo, nebo ne, Sacred je hra, kterou stojí za to si zahrát. Ve hře si můžete zvolit jednu ze šesti postav (datadisk Sacred Underworld přidává další dvě) a pustit se s ní do hry. Bojový mág, gladiátor, temný elf a lesní elfka jsou klasika, upírka a serafa jsou originální postavy. Každá z postav má na výběr z trochu jiných dovedností, má jiná kouzla a zvláštní útoky a hra s ní je trochu jiná, než s ostatními.
V Sacred můžete přímočaře postupovat po hlavní dějové linii a hrou prosvištět jako namydlený blesk, nebo poctivě prozkoumávat každý kout, hledat zajímavé lokace a poctivě plnit vedlejší questy. Některé z vedlejších questů jsou dobře udělány, sestávají z více částí a je na nich vidět, že si s nimi tvůrci hry dali práci, jiné již tak dobře propracované bohužel nejsou. Tím se dostávám k velké bolesti zejména starších verzí hry, k velké zabugovanosti. Takže rada zní: nahrát co nejnovější path, nebo ukládat pozice, ukládat pozice a ještě jednou ukládat pozice. Ve verzi 1.66 jsem už na vážnější bug nenarazil a v 1.8 by neměly být vůbec žádné.
Ve hře je možno najít velké množství předmětů, jejichž vlastnosti se liší dle jejich levelu a obtížnosti, na které byli získány. Dělí se na obyčejné(normální písmo), vzácné(žlutá), unikáty(hnědozlatá), předměty pro určitou postavu(barva postavy) a setové předměty(zelená).
Herní svět hry Sacred je velice rozlehlý a různorodý, obsahuje různé druhy terénu od zelených plání, lesů, skalnatého terénu, po pouště, sněžné pláně, lávová pole, bažiny a pralesy. Cestování po Ancarii je možné zkrátit použitím portálů, je zde jednak soustava velkých portálů, které jsou aktivovány prvním použitím a postava je může používat i po exportu v nové hře. V Ancarii se také nalézá spousta portálů, které vedou na jedno konkrétní místo, jsou aktivovány runou na portálu, nebo je aktivuje nějaká NPC postava, anebo se prostě aktivují samovolně, při přiblížení postavy. V krajině se nachází spousta měst a vesnic a v podzemí je možno vkročit do spousty zatuchlých chodeb a kobek.
Protivníků, se kterými je možno bojovat je ve hře velké množství druhů a mají svůj level podobně, jako postava, takže v tomto směru hráče rozhodně žádné nudné potkávání stále stejných tváří nečeká.
Obrovskou devizou hry Sacred, kterou může hráče k sobě připoutat i po dohrání singleplayer příběhu je multiplayer. Je zde možnost hrát buďto po místní síti, nebo po internetu. Další možností je zopáknout si znovu hru pro jednoho hráče na vyšší obtížnost. Obtížnosti jsou zde ve verzích do 1.66 tři: bronz, stříbro - tyto dvě jsou přístupné od začátku, zlato - otevře se po dohrátí stříbra a exportu postavy. V Sacred + byly přidány další dvě obtížnosti: platina a niob, které se otevřou vždy po dohrání předešlé obtížnosti. V multiplayeru jsou obtížnosti řešeny trochu jinak. Na jaké obtížnosti může hráč Sacred hrát závisí na levelu postavy při připojení ke hře.
Obtížnost | Level postavy |
Bronz | 0 - 60 |
stříbro | 20 - 100 |
Zlato | 60 - 140 |
Platina | 100 - 206 |
Niob | 140 - 206 |
Když hráč dosáhne maximální úrovně pro danou obtížnost, hra ho nevyhodí, ale může hrát dál, dokud se sám neodpojí, takže je možné na netu potkat i hráče s vyšším levelem, než obtížnost povoluje. V Sacred Underworld je max. level zvýšen na 216.